راهنمای خرید پرینتر چهارکاره

ارزانترین قیمت فروش پرینترهای چندکاره کنن ، اچ پی ، سامسونگ ، برادر ، پاناسونیک ، CANON,HP,SAMSUNG,PANASONIC,BROTHER

راهنمای خرید پرینتر چهارکاره

ارزانترین قیمت فروش پرینترهای چندکاره کنن ، اچ پی ، سامسونگ ، برادر ، پاناسونیک ، CANON,HP,SAMSUNG,PANASONIC,BROTHER

دستگاههای چندکاره : اسکنر ، پرینتر ، فکس ، کپی همه در یک دستگاه بدون نیاز به کامپیوتر

ارزانترین قیمت فروش پرینترهای چندکاره کنن ، اچ پی ، سامسونگ ، برادر ، پاناسونیک ،
CANON,HP,SAMSUNG,PANASONIC,BROTHER

ارزان ترین قیمت فروش ( خرید ) چندکاره کانن CANON و سایر ماشینهای اداری:

www.dgcatalog.com

قیمت فروش دستگاههای چندکاره / MULTI FUNCTION
قیمت فروش انواع اسکنر
قیمت فروش انواع دستگاه فتوکپی
قیمت فروش انواع دستگاه فکس / فاکس
قیمت فروش انواع پرینتر لیزری سامسونگ SAMSUNG
قیمت خرید انواع پرینتر سوزنی CANON
قیمت فروش انواع پرینتر لیزری اچ پی HP
قیمت فروش چاپگرهای جوهر افشان کانن CANON
قیمت خرید پرینترهای چندکاره کانن CANON

پیوندها

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین قیمت خرید فروش پرینترهای چندکاره ریکو با گارانتی اصالت و ضمانت نمایندگی رسمی RICOH

 
  • dg catalog
  • ۰
  • ۰

پرینتر سه بعدی : معرفی پرینترهای سه بعدی سال 2017 و راهنمای خرید

تنها تا سه دهه‌ی پیش پرینترهای سه بعدی ماشین های غول پیکر بسیار گرانی بودند که فقط در کارخانجات و یا شرکت‌های خصوصی با سرمایه یافت می‌شدند. تنها گروه های معدود کاربران حرفه ای با این نوع پرینترها آشنایی داشتند که مسئولیت ساخت و نحوه استفاده ازین نوع پرینترها را بر عهده داشتند.

اما امروزه با وجود روند روبه رشد پرینترهای سه بعدی متن باز، این وسیله ی شگفت انگیز برای استفاده‌ی طراحان، مهندسان، متخصصان در طراحی سرگرمی، مدارس و حتی کاربران معمولی نیز در دسترس و قابل خرید شده است.

اگر شما قصد خرید یکی از این پرینترها را دارید باید ابتدا تفاوت انواع گوناگون این نوع پرینترها را از هم بدانید تا بتوانید مناسب تریت پرینتر را برای نیاز خود انتخاب کنید. این نوع پرینترها با تنوعی از انواع مدل های گوناگون وارد بازار شده اند و می توان گفت که برای مخاطبین خاص و یا کارایی خاصی بهینه شده اند. در اینجا نکاتی را برای راهنمایی خرید پرینترهای سه بعدی ارائه می دهیم.

best 3d printer

از چه چیزی قصد دارید پرینت بگیرید؟

 پاسخ به این سوال که کاربر قصد پرینت گرفتن از چه چیزی را دارد یکی از مهم ترین سوالاتی است که قبل از انتخاب پرینتر و خرید آن مطرح می شود. چرا می خواهید پرینت شما سه بعدی باشد؟ آیا شما کاربری هستید که صرفا علاقه ی زیادی به پرینت گرفتن از اسباب بازی و/ یا وسایل منزل را دارد؟ مدلسازی هستید که از نشان دادن آخرین تکنولوژی به دوستان خود لذت می برد؟ مربی هستید که قصد راه اندازی یک پرینتر سه بعدی را در کلاس، کتابخانه، و یا سالن اجتماعات دارد؟ یک متخصص در طراحی سرگرمی و یا فرد  هستید که علاقه دارد پروژه ها و تکنولوژی های جدید را آزمایش کند؟ طراح، مهندس، و یا معماری هستید که نیاز دارد نمونه ی نخستین و یا مدلی از محصول جدید، ساختار یک بنا، و یا قسمت های مختلف یک ابزار را پرینت بگیرد؟ هنرمندی هستید که می خواهد پی به میزان نیروی پتانسیل ساخت اشاء سه بعدی ببرد؟ و یا کارخانه داری هستید که قصد تولید اشیاء پلاستیکی در سایز کوچک را دارد؟

پرینتر سه بعدی مطلوب شما بسته به این دارد که برای چه منظوری می خواهید آن را بکار ببرید. کاربران و مدارس نیاز به مدلی دارند که راه اندازی و استفاده از آن راحت باشد. هزینه های نگهداری از آن کم و کیفیت پرینت بالا باشد. هنرمندان و متخصصان در طراحی سرگرمی شاید نیاز به قابلیت های بیشتری در چاپ داشته باشند مانند پرینت رنگی و یا استفاده از چندین فیلامان در طراحی. طراحان و یا سایر مشاغل نیاز به پرینت با کیفیت فوق العاده دارند.

مغازه دارانی که در کار تولید کوتاه مدت اشتغال دارند نیاز به مکان بزرگتری برای پرینت همزمان چند شیء را دارند. افراد عادی و تاجران که می خواهند شگفتی پرینتر سه بعدی را به دوستان ویا مشتریان خود خود نشان بدهند نیاز به دستگاهی زیبا و با قابلیت دارند.

برای این منظور ما بر روی پرینترهای تمرکز می کنیم که قیمت آنها زیر ۴۰۰۰ دلار است و مورد نیاز کاربران معمولی، مدارس، متخصصان در طراحی سرگرمی، طراحان، و یا سایر مشاغل مانند مهندسان و معماران می باشند. عمده ی کثیری از پرینترهای سه بعدی در این محدوده ی قیمت اشیاء سه بعدی را با استفاده از لایه های پی در پی پلاستیک مذاب می سازند و این تکنیک با نام تولید با استفاده از رشته های پی در پی ماده مذاب یا FFF نامیده می شود.

این تکنیک اغلب با نام مدلسازی با روی هم نشاندن لایه های پی در پی ماده مذاب یا FDM نیز شناخته می شود که یک شرکت ساخت پرینترهای سه بعدی به نام استراتاسیس Stratasys, Inc آین اسم تجاری را به ثبت رساند. تنها در معدودی از این پرینترها از استریولیتوگرافی یا سنگ چاپ سه بعدی استفاده می شود. این نوع چاپ اولین تکنیک چاپ سه بعدی است که در آن لیزرهایی با پرتو ماوراء بنفش بر روی مایع پلیمری که به نور حساسیت دارد تابیده می شود و باعث می شود پلیمر مایع از حالت مایع به جامد تغییر شکل دهد و شیء مورد نظر را چاپ کند.

ابعاد پرینت شما چگونه است؟ build area

ابتدا مطمئن شوید که محفظه ی پرینتر سه بعدی در ابعادی است تا گنجایش پرینت گرفتن از شیء مورد نظرتان را داشته باشد.محفظه باید طوری باشند (طول و عرض و ارتفاع) که گنجایش کافی برای پرینت گرفتن از بزرگترین شیء را داشته باشد (اگر میز متصل build platform پرینت صاف نباشد پرینت شیء مان به اندازه دلخواه چاپ نمی شود.). پرینترهای سه بعدی رایج محفظه ای بین ۶ تا ۹ اینچ مربع دارند اما این ابعاد از چند اینچ تا حدود دو فوت می تواند باشد. در بررسی محفظه ابعاد آن را به اینچ و ارتفاع و عرض و عمق در نظر می‌گیریم HWD.

با چه موادی می خواهید پرینت بگیرید؟

اکثر پرینترهای سه بعدی با قیمت پایین از تکنولوژی FFF استفاده می کنند که در آن فیلامن های پلاستیکی که درون قاشق زن یا استرودر جای دارند آب شده و درون قالب ریخته می شود و سپس جامد شده تا شکل شیء مورد نظر را بخود بگیرد.

دو فیلامن معروفی که مدتهاست در این پرینترها استفاده می شوند بنام های آکریلونیتریل بوتادین استایرن ABS و پلی لکتیک اسید PLA می باشند که هر کدام تفاوت اندکی با یکدیگر دارند. بعنوان مثال ABS در دمای بالاتری نسبت بهPLA  ذوب می شود و قابل انعطاف تر است اما در عین حال بوی نامطبوعی از خود ساتع می کند که بسیاری از کاربران از آن ناراضی هستند و نیاز به یک میز داغ دارد. پرینت های PLA سطح صافی دارند اما شکننده می باشند.

سایر موادی که در تکنولوژی FFF استفاده می شوند شامل پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه HIPS، چوب، برنز، فیلامن های کامپوزیتی مسی، فیلامن های فلورسنت ماوراءبنفش، نایلون، تریتان پلی استر ، پلی وینیل الکل PVA، پلی اتیلن ترفنات PETT، پلی کربنات، PLA و ABS رسانا، کوپولی آمید ترموپلاستیک الاستومر که بصورت پلاستیک درآورده شده PCTPE، و در نهایت PC-ABS. هر ماده دمای ذوب متفاوتی دارد بنابراین استفاده از این فیلامن های نامتعارف محدود به پرینترهایی می شود که مختص آنها طراحی شده و یا مجهز به نرم افزارهایی است که به کاربر این امکان را می دهد که دمای بیرون ریز یا اکسترودر را کنترل کند.

ضخامت این فیلامن ها در دو ابعاد 1.85mm و 3mm است و بیشتر مدل ها از فیلامن با ضخامت کوچکتر استفاده می کنند. فیلامن هایی که دررون قاشق زن یا اکسترودر جای دارند وزنی معادل یک کیلوگرم یا 2.2 پوند دارند و بین 20 تا 30 دلار در هر کیلوگرم برای مدل ABS و PLA فروخته می شوند. گرچه بسیاری از پرینترهای سه بعدی اکسترودرهای معمولی را می پذیرند اما برخی از شرکت های تولید کننده پرینتر سه بعدی از اکسترودر مختص خود یا کارتریج استفاده می کنند.

مطمئن شوید که ضخامت فیلامن متناسب با پرینتر شما است و اکسترودر را نیز در سایز درست انتخاب کرده اید. در بسیاری موارد می توانید یک نگهدارنده ی اکسترودر را خریده و یا برای پرینتر سه بعدی خود درست نمایید تا مناسب هر سایز اکسترودر باشد.

پرینترهای استریولیتوگرافی قابلیت چاپ با رزولوشن بالا را دارند و بجای استفاده از فیلامن از پلیمرهای مایع حساس بنور (رزین های سخت شونده با نور)استفاده می کنند که بصورت مایعی در درون بطری فروخته می شوند.

پالت رنگی این پلیمرها محدود بوده و تنها شامل رنگهای: شفاف، سفید، سیاه، خاکستری، و طلایی می باشد. کارکردن با پلیمر مایع و ایزوپروپیل الکل که در مرحله نهایی چاپ استریولیتوگرافی بکار می رود باعث کثیف کاری می شود.

best 3d printers

چه رزلوشنی (وضوح تصویری) مد نظرتان است؟

یک پرینتر سه بعدی لایه های نازکی از پلاستیک مایع را بصورت متوالی طبق دستورالعملی که بصورت فایل کدی برای پرینت گرفتن از شیء مورد نظر به آن داده شده خارج می کند. در چاپ سه بعدی رزولوشن برابر است با ارتفاع لایه ها. رزولوشن با میکرون اندازه گیری می شود که هر میکرون ۰.۰۰۱ میلی متر است و هر چه میزان این عدد کمتر باشد رزولوشن بالا می رود.

این بدان علت است که هرچه میزان لایه ها نازک تر باشد، لایه های بیشتری لازم است تا از شیء مورد نظر پرینت بگیرد و نهایتا جزئیات با دقت بالاتری چاپ می شوند. در اینجا متذکر می شویم که افزایش رزولوشن همانند بالا بردن مگاپیکسل های دوربین دیجیتال است. گرچه بالابردن رزولوشن در بسیاری از موارد مؤثر است ولی متضمن کیفیت بالای چاپ نیست.

تقریبا تمامی پرینترهای سه بعدی که امروزه به فروش می رسند با رزولوشن ۲۰۰ میکرون می باشند- که متعاقبا باید کیفیت چاپ بالایی داشته باشند- بسیاری از این چاپگرها قادرند تا ۱۰۰ میکرون وضوح تصویر بدهند که کیفیت چاپشان خوب است. تنها عده معدودی از چاپگرها هستند که شما برای چاپ نیاز دارید به قسمت تنظیمات کاربر بروید و وضوح تصویر را ۱۰۰ میکرون انتخاب کنید زیراکه وضوح تصویر پیش فرض آنها ۲۰ میکرون است.

شما برای انتخاب پرینترهای با وضوح تصویر بالای ۱۰۰ میکرون باید هزینه بیشتری بپردازید. نقطه ضعف این افزایش رزولوشن صرف زمان بیشتر برای پرینت گرفتن است. حتی کاهش رزولوشن به نصف تقریبا زمان پرینت گرفتن از شیء مورد نظر را دو برابر می کند. اما صرف زمان بیشتر در پرینت برای کاربران حرفه ای که نیاز به رزولوشن بالا در چاپ اشیاء را دارند با ارزش است.

پرینت سه بعدی برای کاربران عادی و متخصصان در طراحی سرگرمی هنوز در مراحل ابتدایی آن است. تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و این محصولات را هر روزه در دسترس تر و ممکن تر می کند. و ما بی صبرانه در انتظار دیدن تغییرات جدید در این دستگاه ها هستیم.

می خواهید پرینت رنگی بگیرید؟

برخی از پرینترهای سه بعدی با چندین اکسترودر یا بیرون ریز قادر به پرینت گرفتن در دو یا چندین رنگ می باشند. بیشتر آنها مدل دو اکسترودری هستند و هر اکسترودر یک رنگ از فیلامن را در بر دارد. نکته ی حائز اهمیت این است که اینها تنها قادر به پرینت گرفتن از اشیاء رنگی با استفاده از فایل هایی که برای چاپ رنگی طراحی شده هستند. هر فایل مختص یک رنگ است که در نهایت فایل هایی با رنگ های متفاوت مانند یک پازل سه بعدی کنار همدیگر قرار می گیرند.

چه میزی را برای اتصال به پرینتر خود در نظر گرفته اید؟

اهمیت میز در نظر گرفته شده (میزی که شیء مورد نظر را بر روی آن قرار می دهد تا پرینت انجام بگیرد) برای پرینترهای سه بعدی نسل جدید در نگاه اول چندان بارز نیست اما حساسیت آن در عمل ثابت می شود.

یک میز مناسب در حین عملیات پرینت اجازه می دهد شیء کامل به سطح آن بچسبد و بعد از اتمام پرینت نیز براحتی می توان آن را جدا کرد.

میز داغ شیشه ای که با چسب آبی نواری یا چیزی مشابه آن پوشانده شده ترکیب بندی رایج در پرینترهای سه بعدی است. شیء به راحتی به نوار می چسبند و بعد از اتمام پرینت نیز به راحتی جدا می شوند. داغ کردن میز مانع از آن می شود که لبه های پایینی شیء در هنگام پرینت گرفتن به سمت بالا خم شوند. این مشکلی رایج در پرینت گرفتن با مواد ABS  است.

در برخی از میزها لازم است شما سطح مورد نظر را با چسب مایع بپوشانید تا شیء به سطح بچسبد. این شیوه تا زمانی که شما قادر باشید بعد از اتمام پرینت شیء را به راحتی از چسب جدا کنید امکان پذیر است. لازم به ذکر است که در برخی میزها باید هم میز و هم شیء را در آب گرم خیس کنید تا آنها از یکدیگر جدا شوند.

در برخی از پرینترهای سه بعدی از تخته ی سوراخ داری با سوراخ های ریز استفاده می شود که در حین پرینت گیری با پلاستیک داغ مایع پر می شوند. نکته ی منفی در استفاده از این نوع روش این است که گرچه شیء در حین پرینت کامل به سطح می چسبد اما بعد از اتمام کار براحتی از سطح جدا نمی شود. استفاده از سوراخ کن یا پونز برای جدا کردن پلاستیک سفت شده از سوراخ ها برای جدا کردن شیء و تمیز کردن صفحه هم کار وقت گیری است و هم امکان دارد به صفحه آسیب برساند.

کج شدن میز علی الخصوص برای اشیاء بزرگتر مانع از پرینت گیری می شود. بیشتر پرینترهای سه بعدی دستورالعمل- هایی برای تراز کردن میز دارند و همچنین سیستم درجه بندی متوالی را ارائه می کنند که در آن اکسترودر بر روی نقاط متفاوت در صفحه حرکت می کند تا از یکسان بودن ارتفاع نقاط پرینت خود مطمئن شود. تعداد اندک اما روبه رشد پرینترهای سه بعدی بصورت اتوماتیک میز را هم تراز می کنند.

در بسیاری از پرینترهای سه بعدی تنظیم اکسترودر در بالای میز در ارتفاع درست در هنگام شروع پرینت گرفتن مهم است. درجه بندی «محور-z» معمولا بصورت دستی انجام می شود بدین نحو که اکسترودر را بحدی نزدیک به میز می کنیم تا کاغذی که بین اکسترودر و میز قرار داده شده با کمترین مقاومت به صورت افقی حرکت کند. تنها در عده ی محدودی از پرینترها این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود.

آیا شما به یک پرینتر با چهارچوب بسته نیاز دارید؟

پرینترهای سه بعدی با چهارچوب بسته ساختار بسته ای شامل درب، دیوارهای بدنه، و کلاهک یا درپوش دارند. پرینترهایی که ساختار بازی دارند این امکان را برای کاربر فراهم می کنند که شاهد پرینت گرفتن در حین عملیات چاپ باشند و به راحتی به سطح متصل و اکسترودرها دسترسی داشته باشد. پرینترهای ساختار بسته امن تر هستند از آنجا که مانع دست زدن بی اختیار کودکان، حیوانات خانگی، و حتی بزرگسالان به اکسترودر داغ می شوند. حتی سروصدای ناشی از عملیات پرینت گیری کمتر شده صدای فن و بوی متسع نیزکمتر می شود علی الخصوص در حین کار کردن با ABS که بوی پلاستیک سوخته از خود ساطع می کند.

چگونه می خواهید به پرینتر خود متصل شوید؟

از طریق کابل usb می توان با بسیاری از پرینترهای سه بعدی متصل شد. برخی از پرینترها دارای حافظه ی داخلی هستند و این یک امتیاز است زیراکه اگر کابل usb قطع شد ویا کامپیوتر بطور ناگهانی خاموش شد پرینتر به کار خود ادامه می دهد زیرا عملیات در حافظه ی پرینتر ثبت شده است.

تعداد محدودی از پرینترها از طریق وایرلس متصل می شوند. چه از طریق وای فای 802.11 و چه ارتباط نظیر به نظیر مستقیم. اشکال اتصال وایرلس این است که از آنجا که حافظه ی فایل- های  سه بعدی بیشتر از 10MB نمی تواند باشد مدت زمان زیادی برای انتقال فایل ها لازم است. نوع دیگر ارتباط اترنت است.

بسیاری از پرینترهای سه بعدی محفظه ای برای قرار دادن حافظه ی خارجی و برخی دیگر دارای داریو usb هستند. شما براحتی می توانید با استفاده از صفحه ی نمایش و کنترل خود پرینتر شیء سه بعدی را بارگذاری کنید و پرینت بگیرید.

مزیت این وسایل ارتباطی نیاز نبودن به کامپیوتر است. نقطه ضعفشان این است که شما به یک مرحله بیشتر برای انتقال فایل ها به کارت حافظه نیاز دارید. معمولا اتصال از طریق وایرلس، حافظه ی خارجی، درگاه usb، به همراه اتصال با کابل usb در بیشتر پرینترها تعبیه شده اند و فقط تعدادی تنها یکی دو شیوه اتصال را در بر دارند.

نیاز به چه نرم افزاری دارید؟

امروزه بسیاری از پرینترهای سه بعدی به همراه نرم افزارشان بر روی دیسکت یا بصورت دانلودی به بازار ارائه می شوند. این نرم افزارها با سیستم عامل ویندوز و در بسیاری از موارد با macOS و لینوکس هم سازگار هستند.

در گذشته ی نزدیک نرم افزار پرینترهای سه بعدی شامل چند بخش بود از جمله برنامه پرینت گیری که حرکت اکسترودر را کنترل میکرد، یک برنامه ی «بهبود بخش» برای بهینه سازی فایل ها برای پرینت گیری، یک اسلایسر برای آماده سازی لایه ها برای پرینت گرفت با رزولوشن تنظیم شده، و برنامه نویسی به زبان پیتونpython. این اجزاء از شیوه ی کامپیوترهای سه بعدی رپرپ متن باز گرفته شده که زمینه ساز تولید پرینترهای سه بعدی ارزان قیمت بودند. امروزه تولید کنندگان پرینترهای سه بعدی این برنامه را به صورت یک برنامه ی منسجم به بازار عرضه می کنند. برخی پرینترهای سه بعدی به کاربر امکان دسترسی مجزا به این برنامه ها را در صورت تمایل می دهند.

در زیر به ارائه ی بهترین پرینترهای سه بعدی که اخیرا آنها را بررسی کرده ایم می پردازیم. در این بازبینی جزئیات زیادی از جمله قیمت، مشخصات، شیوه ی پرینت گیری را مرور می شود که همگی نشانگر کیفیت پرینترها است. مقدمه ی ارائه شده برای دریافت اطلاعات بیشتر از پرینترهای سه بعدی و چگونگی عملکرد آنها شروع خوبی است. به شما پیشنهاد می کنیم که از گالری ما جهت دیدن اشیاء پرینت شده ساده و کاربردی بازدید فرمایید تا به درکی از پرینترهای سه بعدی اولیه برسید.

معرفی چند پرینتر پرفروش 3 بعدی و معایب و مزایای آنها

form lab 2

پرینتر Form Lab2

مزایا

کیفیت پرینت فوق العاده. تغذیه پلیمری اتوماتیک. قابلیت اتصال از طریق usb، wi-fi، و ایترنت. صفحه نمایشگر لمسی. به همراه چندین گونه پلیمر.

معایب

پرینتر قادر به شناسایی یک کارتریج پلیمر در تست نشد. بروز چند خطای گیج کننده. صرف زمان زیاد برای پرینت گیری.

حرف آخر

فرم ۲ کیفیت پرینت عالی، انتخاب درستی از پلیمر، و ارتقاء سطح پرینتر نسبت به نسل های قبل فرم لب.

LulzBot Mini 3D Printer

پرینترهای کوچک سه بعدی LulzBot

مزایا

نصب آن آسان و استفاده از آن راحت است. رزولوشن بالایی دارد. بطور خودکار میز پرینت را تنظیم می کند. با فیلامن های مختلف می توان پرینت گرفت. قاشق زن های فیلامن شخص ثالث را می پذیرد. در محیط ویندوز، os X، و لینوکس کار می کند. نرم افزارها و سخت افزارهای متن باز را ساپورت می کند. در آزمایش ما هیچ گونه اشتباه چاپی ایجاد نشد. و در آخر شیء پرینت گرفته شده به راحتی از میز پرینت جدا می شود.

معایب

کیفیت پرینت نا موزون. فقط دارای یک طول فیلامن . ساختار باز خطر سوختگی در اثر برخورد با میز پرینت را بالا می برد.

حرف آخر

نصب و راه اندازی پرینتر سه بعدی LulzBot بسیار آسان است. با انواع مختلف فیلامن می تواند پرینت بگیرد. و حتی یک اشتباه چاپی هم در حین آزمایش نداشته.

makerbot

پرینتر The MakerBot Replicator

مزایا

استفاده از آن آسان است. کیفیت پرینت بالایی دارد. نرم افزار آسان و در عین حال قویی دارد. از طریق کابل usb، wi-fi، ایترنت، و همینطور usb درایو، می تواند پرینت بگیرد. طراحی مطمئنی برای ساختار باز خود دارد. و بی سر و صداس.

معایب

راه اندازی این پرینتر از طریق اپلیکیشن همراه The MakerBot Replicator دشوار است. فیلامن های آن گران است.

حرف آخر

پرینتر سه بعدی The MakerBot Replicator نسبت به پرینترهای نسل گذشته خود پیشرفته تر است. سرعت بالاتر، و میز بزرگتری دارد. و در صورت بروز مشکل راه حل هایی را به کاربران ارائه می دهد.

replicator

 پرینتر سه بعدی Desktop The MakerBot Replicator

مزایا

طراحی مطمئن برای ساختاربازش. نرم افزار آسان. قابلیت اتصال از طریق داریو usb، wi-fi، ایترنت، و کابل usb. راه اندازی و کار با آن آسان است. کیفیت پرینت عالی.

معایب

نمی تواند از اشیاء بزرگ پرینت بگیرد. در حین پرینت پر سر و صداس. فیلامن های گرانی دارد.

حرف آخر

پرینتر The MakerBot Replicator Desktop  به علت آسانی راه اندازی و نصب آن، عملکرد بدون دردسر، کیفیت پرینت بالاتر از حد متوسط، و کاربر پسند بودنش برجسته است. و این پیشرفته ترین پرینتر سه بعدی است که آزمایش شده.

best 3d printer 2017

پرینتر سه بعدی XYZ printing da Vinci Mini

مزایا

قیمت بسیار پایین. فیلامن هایی با قیمت مناسب دارد. کیفیت پرینت خوب. بدون اشتباه پرینتی در آزمایش. نصب و عملکرد آسان. بی سر و صدا. به وسیله usb و یا wi-fi متصل می شود.

معایب

مشکلات معدود در هنگام شروع به کار کردن. جدا کردن شیء بعد از اتمام کار از میز کمی مشکل است.

حرف آخر

پرینتر سه بعدی XYZ printing da Vinci Mini به علت آسانی راه اندازی و استفاده، قیمت پایین، کیفیت پرینت خوب، و بی دردسر بودن و اشتباه چاپی نداشتن یک پرینتر سه بعدی مشتری محور است.

flashforge

پرینتر سه بعدی Flashforge Finder

مزایا

بدون سر و صدا. کیفیت پرینت خوب. از طریق کابل usb 2.0، درایو usb، و wi-fi متصل می شود. قیمت منصفانه ای دارد.

معایب

در حین آزمایش برخی اشیاء از پرینتر پرت می شدند. توضیحات چگونگی کار کرد آن ضعیف. حجم کوچک.محدودیت پرینت با پلی لکتیک اسید و فیلامن (PLA)

حرف آخر

پرینتر سه بعدی Flashforge Finder دارای قیمت منصفانه و کیفیت پرینت خوبی است. اما حین آزمایش در حین کارکرد کمی دچار مشکل می شود.

mini 3d

پرینتر سه بعدی MakerBot Replicator Mini Compact

مزایا

طراحی مطمئن برای ساختار باز داشتنش. میز پرینت را بصورت اتوماتیک تراز می کند. نرم افزار کاربرپسند. از طریق usb و wi-fi متصل می شود. قادر است از روی میز کار و یا موبایل پرینت بگیرد. در کل حین آزمایش کیفیت پرینت خوبی داشت.

معایب

محفظه ی پرینت کوچکی دارد. فیلامن های نسبتا گران. اشتباه چاپی و تجمع فیلامن در حین آزمایش. بدون صفحه ی نمایشگر.

حرف آخر

پرینتر سه بعدی MakerBot Replicator Mini Compact  در نسل جدید پرینترهای سه بعدی کم ترین فضا را اشغال می کند. و در کل کوچکترین پرینتر سه بعدی است که وارد بازار شده. نصب و راه اندازی آن آسان و کیفیت پرینت خوبی دارد.

new matter mod

پرینتر سه بعدی New Matter MOD-t

مزایا

طراحی جذاب. فیلامن هایی با قیمت معقول. تنظیم میز پرینت به طور خودکار. بدون سر و صدا. کیفیت پرینت خوب.

معایب

نیاز به اتصال ممتد به اینترنت در حین چاپ. حجم متوسط. دارای اشتباه چاپی و مشکل در انتقال فایل در حین چاپ.

حرف آخر

پرینتر سه بعدی New Matter MOD-t یک پرینتر خوش ظاهر با قیمت 400$ است. کیفیت پرینت در کل خوب بوده و اشتباه چاپی در حین آزمایش.

ROBO

پرینتر سه بعدی  Robo R1 +Plus

مزایا

استفاده از آن آسان است. محفظه ی پرینت بزرگی دارد. به صورت اتوماتیک صفحه ی پرینت را تراز می کند. پرینت گرفتن از PLA، ABS، و برخی از فیلامن های خاص را پشتیبانی می کند. پک نرم افزاری چند کاره.

معایب

کیفیت پرینت پایین علی الخصوص در حالت پیش فرض. بعد پرینت جدا کردن شیء چاپ شده از میز مشکل است.

حرف آخر

پرینتر سه بعدی Robo R1 +Plus با وجود قیمت پایین کم ترین کیفیت پرینت را دارد. اما پک نرم افزاری چند کاره و محفظه ی پرینت جا دار و چند نوع فیلامن دارد.

DIMENSION

پرینتر سه بعدی Ultimaker 2+

مزایا

نصب و کارکرد آن آسان است. در کل کیفیت پرینت خوبی دارد. چند سر لوله در سایز های مختلف دارد. نسبتا کم سر و صداس.

معایب

محدودیت پرینت از کارت حافظه ی SD. در حالت پیش فرض کند است. در حین آزمایش چندین اشتباه چاپی داشت. به علت ساختار باز امکان سوختگی با اکسترودر داغ وجود دارد.

حرف آخر

راه اندازی و استفاده از پرینتر سه بعدی Ultimaker 2+ آسان است. و در کل دارای کیفیت چاپ بالایی است. و در کل یکی از پرینترهای مطرح است.

  • dg catalog